Co vše lze reklamovat po dovolené?
Ačkoli se zdá reklamace dovolené jako výmysl z Kocourkova, ve skutečnosti tuto reklamaci může uplatit každý z nás a to v rámci svého cestování. Málokdo ví, že (ne)lze kromě nedostatečných služeb reklamovat také špatné počasí, zdravotní komplikace a v neposlední řadě také psychickou újmu způsobenou hádkou nebo rozpadem manželství, ke kterému došlo právě na vysněné dovolené.
Reklamujte fotografie
Nalákali vás prodejci zájezdů na počítačově upravené fotografie, které slibovaly průzračně čisté moře s takovou modří, kterou znáte pouze z vyprávění? Nebo jste snad propadli kouzlu místní gastronomie, která byla prodejci zájezdů prezentována fotografiemi s prohýbajícími se stoly plnými luxusních lahůdek? Jaké bylo vaše zděšení, kdy jste se museli brodit nánosy řas a bahna uprostřed moře, které svou barvou připomínalo spíše rybník za městem, než slibovanou blankytnou modř? A místo luxusního all inclusive, které nabízely údajně všechny hotely Berlín, na vás čekal jeden poloprázdný stůl, který byl vybílený pět minut po otevření hotelové restaurace? Tak přesně tohle všechno můžete u cestovní kanceláře reklamovat se zaručenou šancí na úspěch.
Perličky z reklamací
Pojišťovny se čas od času nad reklamacemi jednotlivých klientů řádně pobaví. Někteří si totiž přejí reklamovat skutečnost, že při odlivu nebyla v moři dostatečná hloubka, kterou cestovní kancelář slibovala. Jiní zase reklamují východ slunce, u kterého cestovní kancelář neuvedla, na které straně jej lze vlastně pozorovat. Narazit však můžeme také na turisty, kteří svou reklamaci postavili na tom, že jim k dostatečnému komfortu nestačí dvě role toaletního papíru denně nebo neměli chodník až přímo k pláži a posledních 20 metrů se museli brodit nepříjemně horkým pískem. Reklamovat dnes lze zkrátka cokoli a mnohdy svou reklamací můžete pobavit také řadu zaměstnanců cestovních kanceláří, pojišťoven i čtenářů pročítajících tyto řádky.