Klamavá reklama aneb co je to
Po otevření schránky se na nás vyvalí záplava nejrůznějších tiskovin – reklamními letáky počínaje, a nabídkami půjček, či úvěrů konče. Reklamní letáky často prolistujeme, případně zjistíme, co kde můžeme nakoupit v akci a ušetřit. Existují však také reklamy, které se pouze jako reklamy seriózní tváří a ve skutečnosti je tomu vlastně úplně jinak.
Řasenky jako příklad
Klamavou reklamou můžeme označit takové jednání prodejce nebo distributora, které parazituje na dobrém jménu konkurence, případně své výrobky s konkurencí srovnává. Dále zde spadají nepravdivé nebo pozměněné informace o konkrétním výrobku, či službě. Jako příklad můžeme uvést třeba klasické reklamy na řasenky, které slibují zázračný objem nebo krásně oddělené nekonečně dlouhé řasy. A když si tuto „zázračnou“ řasenku koupíte, výsledky jsou zpravidla rozporuplné. Samozřejmě, že v reklamě byly použity umělé řasy, to ale prodejci do jisté doby nemuseli uveřejňovat. Nyní naleznete téměř v každé takové reklamě upozornění na to, že pro účely reklamy byly použity umělé řasy, případně jimi byly doplněny přirozené mezery mezi řasami vlastními.
Pro čtenáře: Víte, jak vytvořit poster a k čemu se používá? Přečtete si o tom zajímavý článek.
Zázračné hubnoucí, rostoucí, posilující přípravky
Nechali jste se zlákat reklamou na šampon, který zamezuje vypadávání vlasů a podporuje jejich růst? Nebo jste sáhli hluboko do peněženky díky přípravku, který slibuje zvětšení a zpevnění vašich prsou? Dle nejnovějšího nařízení z EU jsou tyto informace a reklamy považovány za nelegální a to v případě, že jejich výrobce nebo distributor nemůže doložit pravdivost svého tvrzení. Ze zkoumaných 2700 přípravků, které snižují hmotnost, zamezují vypadávání vlasů, nebo podporují růst nejrůznějších částí těla, jich po důkladném prozkoumání prošlo pouhých 222. Nenechte se proto krmit klamavou reklamou a vždy raději spoléhejte na svůj vlastní rozum.